-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51633 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ويژگيهاي قوانين اسلامي چيست ؟
مشخصات قوانين اسلام را ميتوان در شش جهت خلاصه كرد:
1- قوانين اسلام با تمام چهرههاي تمدن انساني سازگار ميباشد و اين خود يكي از نقاط برجسته قوانين اسلام به شمار ميرود.
2- تمام دستورهاي آن متكي به مقتضيات فطرت و نهاد انساني است و قرآن در تمام قوانين خود خواستههاي نهاد انساني را از نظر دور نداشته است و اين خواستهها كوچكترين تضادي با سنن خلقت انسان ندارد و رمز مهم بقاي قوانين اسلام همين است.
3- انسان موجودي است مركب از جسم و جان و روان، ماده و معني، همان طور كه وي به ماده و لذايذ جسماني نياز دارد، همچنين به امور روحي و معنوي نيز بسان غذا نيازمند است، از اين جهت در تمام قوانين قرآن هر دو جانب رعايت شده و در پرتو رعايت قوانين آن، تعادلي ميان ماده و معني پديد آمده است و احياي ارزشهاي اخلاقي و سجاياي انساني و پاكسازي جامعه از كارهاي زشت، او را از توجه به بهداشت جسمي و بهرهگيري از لذايذ ـ به استثناي اعمال نامشروع كه ويرانگر بنيادهاي اخلاقي و ارزشهاي معنوي و روحي است ـ باز نداشته است.
4- قوانين اسلام با ژرف نگري خاصي وضع شده است و چيزي كه با سعادت انسان ناسازگار باشد تحريم شده است و آنچه كه به حال او مفيد و سودمند است حلال معرفي گرديده است و هرگز در تحليل و تحريم، از افكار ملتهاي پيروي نكرده است بلكه ملاك تشريع را مصالح و مفاسد واقعي امور قرار داده است.
5- قوانين قرآن از ضمانت اجرايي كافي برخوردار است، علاوه بر قواي انتظامي و نظامات مادي، ضمانت اجرايي خاصي از قبيل اعتقاد به كيفرها و پاداشها دارد و يك چنين ضمانت اجرايي درديگر قوانين جهاني به روشني به چشم نميخورد.
6- قوانين اسلام از جامعيت و گسترش خاصي برخوردار است قوانين آن، چنان كلي و وسيع است كه هيچ موضوعي در گذشته و امروزه از قلمرو آن خارج نميباشد و از مجموع قوانين كلي آن ميتوان حكم هر موضوعي را استنباط نمود و هرگز نياز ندارد كه به قوانين ديگران دست دراز كند تا آنجا كه بزرگترين فقيه قرن هشتم اسلامي مرحوم علامه حلي در كتاب «تحرير» چهل هزار حكم از مجموع آيات قران و احاديث پيامبر گرامي (ص) و جانشينان راستين او استخراج كرده و گردآورده است. بحث و گفتگو در اين مشخصات به بحثهاي طولاني و گستردهاي نياز دارد.

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.